torsdag den 26. april 2012


Lær Bryllupsfotografering fra de professionelle


Hvilket udstyr har du brug for? Hvilke indstillinger er bedst? Hvilke skud er must-tager? Og hvordan kan du beskytte dine medier og din virksomhed? Tre professionelle bryllup fotografer spilder deres hemmeligheder.

Bryllupsfotografering er en af de hurtigst voksende områder inden for fotografering industrien. Men hvis du ønsker at deltage i denne udvikling eller udvide en eksisterende virksomhed, er det vigtigt at gøre din forskning først. Når du har et håndtag på jobbet tekniske og kreative krav, vil du blive bedre rustet til at gøre dine kunder glade og tiltrække nye kunder.

Jeg talte med tre professionelle bryllup fotografer at få deres bud på disse centrale områder bryllupsfotografering:

* Gear til at bringe
* Flash vs naturligt lys
* Bedste ISO'er
* Bedste lukkerhastigheder og blænde
* Must-have skud
* Kontrakter
* Back-ups

Gear Check

En "typisk" gear tjekliste er omtrent lige så varieret som fotografer selv. Dan Harris, en bryllupsfotograf i Jacksonville, Florida, bruger op til syv forskellige kameraer ved et stort bryllup.

"Jeg har to kameraer på mig på et givent tidspunkt, som regel en med en 24-70mm F2.8 linse og den anden med en 70-200mm VR F2.8," siger Harris. "Gribe et andet kamera er hurtigere og sikrere end at ændre en linse, og det sikrer, at hvis et kamera har en fejl, kan jeg hurtigt skifte kameraer, og kun miste en lille procentdel af de billeder fra bryllupsdagen."

"Jeg har to Nikon D3 digitale spejlreflekskameraer, at jeg tager til enhver bryllup, og jeg har et par Nikon D2Xs som sikkerhedskopier," siger Corey McNabb, som er blevet opført som en af de bedste fotografer i verden ved at the Wedding fotojournalist Association. "Jeg har myriader af linser, men jeg typisk begrænse størstedelen af min bryllupsfotografering til kun to: den 14-24mm f-2,8 og 70-200mm f-2,8 VR."

Flash vs Natural Light

Selv om der kan være negative aspekter til flash fotografering, i nogle tilfælde har du ikke noget valg. "Hvis der ikke er lys, er der ingen billede," siger Armando Solares, en prisvindende fotograf. "Tricket er at lære at balancere flash med omgivende lys, selv om det er knappe," siger Solares.

"Jeg foretrækker perfekt naturligt lys, men som en" flue-på-væggen 'fotojournalist det ikke altid følger mig! "Siger Harris." Hvis det er muligt, jeg altid starte med naturligt lys. Når det ikke virker, Jeg bruger stadig det naturlige lys som min vigtigste lys og tilføje en lille smule fylde med en reflektor eller flash. Hvis det ikke virker, så jeg bruge off-kamera eller hoppe flash. "

ISO-indstillinger

Fordi belysning er egnet til at variere meget i løbet af et bryllup og reception, vil du sandsynligvis bruge flere forskellige ISO-indstillinger. Lavere ISO'er kan du fange mere detaljerigdom, men du har brug for mere lys. Når der er mindre lys, er du nødt til at skrue op for ISO-indstilling på trods af muligheden for deraf følgende støj.

"Når du bruger film, jeg foretrækker at bruge 400-hastighed mest, 160 hastighed for gruppens skud og 800, 1600 og 3200 ISO til særlige situationer, dedikerede kameraer og til specielle effekter," siger Harris. "Det samme gælder for digital, men med nogle af de nyere kameraer, er 800 ISO blevet den nye 400 ISO."

"Jeg bruger meget lav ISO. I sollys, vil jeg gå fra 100 ISO til 400 ISO, "siger Solares. "Hvis det er mørkt, vil jeg gå til omkring ISO 1250."

"Jeg vil ændre min film hastighedsindstillinger så ofte som jeg gør min lukkertid," siger McNabb. "Jeg er stor fan af kvaliteten af billeder, selv ved høje ISOs, at mine D3S giver. Min seneste bryllup, for eksempel, jeg har aldrig skudt under 1600 ISO og var behageligt at skyde på 5000-6400 ISO regelmæssigt, selv skyde et par billeder på 25.600! "

Lukkertid og blænde

Som man kunne forvente, den bedste blænde og lukkertid afhænge af situationen og de effekter, du forsøger at opnå. "Hvis en gruppe skud er flere personer dyb," siger Harris, "det kræver en højere blænde at sikre et acceptabelt dybdeskarphed, afhængigt af dit objektiv, ISO-indstilling, og kamera. En f-stop på F8 eller højere ville være den tommelfingerregel. "

De dansescener og nærbilleder af parret kan kræve en blødere look. "Generelt, hvis du portrættere en blødere, mere romantisk billede, en større blændeåbning med blødere fokus, ligesom F1.2-F2.8, vil bidrage til at portrættere den æteriske, romantiske følelse," siger Harris.

"Det er virkelig afhænger af placering, belysning set-up, og det udstyr, der bruges," siger Solares. "Jeg har skudt gruppe billeder med studie lys på f/11 til f/16, helt ned til naturligt lys ved f/1.2."

I stedet for at bruge manuel mode, kan ved hjælp af blænde prioritet tilstand du styre dybden af marken uden at bekymre sig om at justere lukkertid manuelt. "Jeg bruger typisk blænde prioritet, fordi jeg kan lide rigtig lavt vand i området," siger Solares. "Jeg hele tiden at justere blænde og lukkertid afhængigt af lyset, og hvad jeg ønsker at opnå."

"Selvom der stadig afgørende for en komplet bryllup levering, jeg ikke bruger en masse tid på gruppe skud," siger McNabb. "Rather, jeg hurtigt dokumentere de vigtige spillere, så mine klienter kan komme tilbage til at nyde deres særlige dag. Jeg skyder store åbne huller hele dagen, og gruppe formals er ingen undtagelse. Hurtigere linser hjælpe med at isolere emnet ved at levere kvalitet bokeh og give mulighed for hurtigere lukkertider, der er nødvendige, når du optager uden et stativ, som jeg gør. "

Must-have Skud

Mens der er specifikke punkter i dag du skal dokumentere, vil dine kunder også sætte pris på skud af bag-kulisserne-øjeblikke.

"Selvfølgelig har det første kys, første dans, og kage opskæring historisk været de skud ikke gå glip af, og de stadig er," siger McNabb. "Men nu, lige så vigtigt, hvis ikke mere, er de ikke så tydelige aspekter ved et bryllup. Spændingen af forberedende begivenheder, de stille tårer, og den latter i receptionen er alle øjeblikke, som jeg helt sikkert ønsker at fange for mine klienter. "

"Hvis en bryllupsfotograf fanger de vigtigste begivenheder rimeligt godt i en høflig og diskret måde, vil bruden sandsynligvis overveje job at være acceptabelt," siger Harris. "Hvis fotografen er i stand til at fange flere detaljer end forventet, vil de blive betragtet som en god fotograf. Men hvis fotografen er i stand til at indfange alle de begivenheder og detaljer sammen med nogle uventede øjeblikke, og nogle store gruppe fotos på en interessant og kunstnerisk måde, så vil de blive rost som en fænomenal fotograf! "

"Mens du holder mine kunders behov i tankerne på alle tidspunkter, jeg stadig tage de kunstneriske friheder, som jeg kender vil hjælpe mig levere den kaliber af billeder mine klienter er kommet til at forvente fra mig," siger McNabb. "Jeg har gjort mit bedste, før brylluppet for at hjælpe med at uddanne mine klienter om min kreative stil, så vi ved det tidspunkt, hvor brylluppet finder sted, har vi allerede bygget en relation, hvor de har tillid til, at jeg vil levere billeder, der ikke kun opfylder deres behov, men som også opretholder integriteten af min kunstneriske vision. "

Skriv en god kontrakt

Optagelse af et bryllup er en højspændt begivenhed. Det er også en forretningsaftale, og alle involverede bør anerkende, at der fra begyndelsen. "Uden en god kontrakt, er din virksomhed i fare, og det er kun et spørgsmål om tid, før en dårlig æble ødelægger hele bundtet," siger Harris.

"Sørg for at du har en jern-klædte kontrakt, der er blevet gennemgået af en advokat," siger Solares. Kontrakten bør begrænse dit ansvar, og give dig tilladelse til at bruge billederne i visse situationer, f.eks reklamer.

"Hold din ophavsret, uanset hvad," tilføjer Solares. Det giver dig mulighed for at opkræve betaling for prints af billederne, i stedet for at sælge alle rettigheder til billedet til parret.

Back Up udstyr

Hvis du mister et hukommelseskort eller din harddisk går mod syd, er parret ikke vil igen gøre deres bryllup, så det er vigtigt at sikkerhedskopiere dine fotos.

Nogle digitale SLR-skydespil sikkerhedskopiere deres data på stedet med en bærbar medier lagerenhed. Men du behøver ikke stoppe der. "Dagen efter brylluppet, sikkerhedskopiere jeg op på mindst fire eksemplarer af hvert billede på tre forskellige typer af medier," siger Harris. "Jeg har en klausul i min kontrakt, der siger, jeg vil gemme alle billeder fra et bryllup i op til tre år på et arkiv DVD i en brandsikker medie sikkert."

"Bruden forudsætter, at du har et gennemprøvet og sandt, redundant backup-system," siger Harris. "Hun kan ikke bede dig om at bevise det, og kan ikke betale dig mere, hvis din er bedre, men du kan hurtigt sættes ud af virksomhed, hvis du ikke har det."

Bare begyndelsen

Når du starter ud i bryllupsfotografering, er det bydende nødvendigt at investere i uddannelse. "Da jeg startede i brylluppet virksomhed, jeg vidste ikke om bryllup fotografering workshops eller fora," siger McNabb. "Selvom udstyr forbedrer og teknikker og stilarter udvikler, uddannelse kun bygger på sig selv og kan aldrig blive taget væk fra dig."

Ingen kommentarer:

Send en kommentar